My Vitpilen 701

This topic contains 44 replies, has 10 voices, and was last updated by Maxence Maxence 1 month, 1 week ago.

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 45 total)
  • Author
    Vit701Pilen
    Participant

How are those mirrors working for you? are they still useless after 5000 rpm? or do they have less vibration than the OEM ones?

Thanks!

MorPal
    MorPal
    Participant

Salut à tous !

voici quelques modifications effectuées :

– suppression du DB killer. (CF photo)

j’ai simplement fait un trou à la perceuse à environ 2,5 cm, ca se dévisses facilement ensuite

– pose des clignotants arrières.

– pose du support de plaque latérale.

MorPal
    MorPal
    Participant

Maxence
    Maxence
    Participant

@vit701pilen my mirror works very well for me. There is No vibration at all at any RPM. 😉

@morpal Superbe ! Super propre comme ca du coup 😉

Ca me conforte dans l’idée que c’est L’Akra noir qui fit au mieux le vitpilen! T’es satisfait du son sans le DB killer ?

Vafalo
    Participant

Bonjour, en cas de pluie avec cette plaque d’ immatriculation décalée, n’y a-t-il pas de remonté d’ eau dans le dos ?

Merci

Cordialement

Qwandree
    Qwandree
    Moderator

@morpal

In that picture, the rear turn indicators are… where?

Maxence
    Maxence
    Participant

@vafalo, Oui.. à la moindre flaque d’eau, il y a des remontés sur le feu arriere et la selle passager. C’est le gros défaut de cette configuration.

Vafalo
    Participant

Je m en doutais un peu

Merci

Ali_B
    Participant

Hi

Love the bike ! really making me want some spoked wheels

do you have a link for the licence plate holder ? I can’t seem to find one as nice as yours

Thanks

Maxence
    Maxence
    Participant

Hello, I finally received my arrow pro race titanium exhaust.

I’m happy with the look and sound, but definitely not with the performances. I loose some torque. Nothing after 7000rpm. (But also at every rpm) I don’t know what to think about it. My 701 stock was very powerful. I don’t know if it’s in my mind or not,but it’s a different feeling right now. I will see how it goes. Will check the Vmax as well. (I could  easily reach 220km/h). Maybe will go back to stock exhaust, and modify the DB, if there is no performances issue.

Maxence
    Maxence
    Participant

https://youtu.be/Jroxo3FgMdY   DB Killer OFF

https://youtu.be/SVOW3ND4-C4 DB Killer ON

Maxence
    Maxence
    Participant

Sound with Modified db Killer : https://youtu.be/RG92YuIrwQA

Db Killer cut to make deeper sound. (Maybe the reason of bad performance 🤦🏼‍♂️)

• This reply was modified 4 months, 2 weeks ago by Maxence Maxence.
    Maxence
    Maxence
    Participant

Hi there, just to let you know. The problem was not the exhaust but the bike. I put back the stock exhaust and the bike run quiet the same (with a bit more low power).

So the issue come from the engine, can not go more than 7000rpm, and vmax is 170km/h!

it could be a airbox, fuel feeding, or ÉCU issues. The bike run normally from 2000rpm to 6500/7000rpm though. Hope it’s nothing bad.

Let me know what you think about it.

nodram
    Participant

Salut maxence,

J’ai exactement le même soucis que toi, plus rien après 160 km/h !!! Sa marche plutôt normalement avant puis après 150 km/h c’est le néant, je ne comprend pas d’ou pourrait venir le soucis.

A tu trouver une piste pour régler le problème ?

Maxence
    Maxence
    Participant

Salut, désolé pour la réponse tardive ! En fait La concession m’avait bridé la moto en 47,5cv !! Donc ils me l’ont remis en full, et ca tourne nickel 😉

J’avais installé ma demie ligne, juste apres une révision. Et je n’avais pas poussé la moto au Max Apres Ca. Donc j’ai cru que le problème venait de l’échappement.

• This reply was modified 1 month, 1 week ago by Maxence Maxence.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 45 total)

You must be logged in to reply to this topic.