My Vitpilen 701


This topic contains 44 replies, has 10 voices, and was last updated by Maxence Maxence 1 month, 1 week ago.

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 45 total)
  • Author
    Posts
  • #4163
    Avatar
    Vit701Pilen
    Participant

    How are those mirrors working for you? are they still useless after 5000 rpm? or do they have less vibration than the OEM ones?

     

    Thanks!

    #4199
    MorPal
    MorPal
    Participant

    Salut à tous !

    voici quelques modifications effectuées :

    – suppression du DB killer. (CF photo)

    j’ai simplement fait un trou à la perceuse à environ 2,5 cm, ca se dévisses facilement ensuite

    – pose des clignotants arrières.

    – pose du support de plaque latérale.

    #4200
    MorPal
    MorPal
    Participant

    #4232
    Maxence
    Maxence
    Participant

    @vit701pilen my mirror works very well for me. There is No vibration at all at any RPM. 😉

     

    @morpal Superbe ! Super propre comme ca du coup 😉

    Ca me conforte dans l’idée que c’est L’Akra noir qui fit au mieux le vitpilen! T’es satisfait du son sans le DB killer ?

    #4234
    Avatar
    Vafalo
    Participant

    Bonjour, en cas de pluie avec cette plaque d’ immatriculation décalée, n’y a-t-il pas de remonté d’ eau dans le dos ?

    Merci

    Cordialement

     

    #4237
    Qwandree
    Qwandree
    Moderator

    @morpal

     

    In that picture, the rear turn indicators are… where?

    #4259
    Maxence
    Maxence
    Participant

    @vafalo, Oui.. à la moindre flaque d’eau, il y a des remontés sur le feu arriere et la selle passager. C’est le gros défaut de cette configuration.

    #4268
    Avatar
    Vafalo
    Participant

    Je m en doutais un peu

    Merci

    #4276
    Avatar
    Ali_B
    Participant

    Hi

     

    Love the bike ! really making me want some spoked wheels

    do you have a link for the licence plate holder ? I can’t seem to find one as nice as yours

    Thanks

    #5368
    Maxence
    Maxence
    Participant

    Hello, I finally received my arrow pro race titanium exhaust.

    I’m happy with the look and sound, but definitely not with the performances. I loose some torque. Nothing after 7000rpm. (But also at every rpm) I don’t know what to think about it. My 701 stock was very powerful. I don’t know if it’s in my mind or not,but it’s a different feeling right now. I will see how it goes. Will check the Vmax as well. (I could  easily reach 220km/h). Maybe will go back to stock exhaust, and modify the DB, if there is no performances issue.

     

    #5369
    Maxence
    Maxence
    Participant

    https://youtu.be/Jroxo3FgMdY   DB Killer OFF

    https://youtu.be/SVOW3ND4-C4 DB Killer ON

     

    #5370
    Maxence
    Maxence
    Participant

     

    Sound with Modified db Killer : https://youtu.be/RG92YuIrwQA

    Db Killer cut to make deeper sound. (Maybe the reason of bad performance 🤦🏼‍♂️)

    • This reply was modified 4 months, 2 weeks ago by Maxence Maxence.
    #5619
    Maxence
    Maxence
    Participant

    Hi there, just to let you know. The problem was not the exhaust but the bike. I put back the stock exhaust and the bike run quiet the same (with a bit more low power).

    So the issue come from the engine, can not go more than 7000rpm, and vmax is 170km/h!

    it could be a airbox, fuel feeding, or ÉCU issues. The bike run normally from 2000rpm to 6500/7000rpm though. Hope it’s nothing bad.

    Let me know what you think about it.

     

    #12370
    Avatar
    nodram
    Participant

    Salut maxence,

    J’ai exactement le même soucis que toi, plus rien après 160 km/h !!! Sa marche plutôt normalement avant puis après 150 km/h c’est le néant, je ne comprend pas d’ou pourrait venir le soucis.

    A tu trouver une piste pour régler le problème ?

    #12528
    Maxence
    Maxence
    Participant

    Salut, désolé pour la réponse tardive ! En fait La concession m’avait bridé la moto en 47,5cv !! Donc ils me l’ont remis en full, et ca tourne nickel 😉

    J’avais installé ma demie ligne, juste apres une révision. Et je n’avais pas poussé la moto au Max Apres Ca. Donc j’ai cru que le problème venait de l’échappement.

     

    • This reply was modified 1 month, 1 week ago by Maxence Maxence.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 45 total)

You must be logged in to reply to this topic.