My Vitpilen 701

This topic contains 26 replies, has 4 voices, and was last updated by  Myel 1 month, 2 weeks ago.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 27 total)
  • Author
    Maxence
    Maxence
    Participant

Hi everyone, here is mine 🙂 I’ve got 3000kms already, bought it 3 months ago.

I might change the plate holder next summer (it’s gonna rain often here in south of France). And still waiting for an after market exhaust…? (Other than Akra). And I might do a covering on the tank and front fender. Let’s see 😉 

Maxence
    Maxence
    Participant

The black paint around the key is going off. I don’t know if you have the same issues on yours ? 

Myel
    Participant

Do not put keychains

Maxence
    Maxence
    Participant

Yep I know it’s because of the key chain and mainly because of the other key. But come on,  after 1500km, the paint was off already !

Myel
    Participant

Moi j’ai 1200 km pour le moment cela n’a pas bougé, je sers les fesses LOL

tu as fais comment ton 701 sous la selle? je trouve cela nickel

merci

Maxence
    Maxence
    Participant

Je te conseil d’éviter de mettre un porte clef avec d’autres clefs dessus, le frotement de celle ci, enleve la peinture du té de fourche. Et j’ai seulement une petite clef de bloc disque accroché !

Pour le 701 en jaune, je me suis fais chier lol, j’ai acheté une feuille adhésive jaune, et j’ai fais le calque puis découpe, et j’ai collé.

Maxence
    Maxence
    Participant

Hi guys, here some news of my bike, new modifications. Tell me what you think about it ! Thanks

Progressive light signal.

Maxence
    Maxence
    Participant

I’m also looking for the way to remove the DB killer on the stock exhaust ? If someone did it, can you show us the way to do it ? I don’t wanna fuck it up. 😅 Thanks a lot

MorPal
    MorPal
    Participant

Salut Maxence, tres beau boulot 🙂  je cherche un support de plaque comme le tien, as tu une référence ? idem pour les cligno?

bonne soirée tout le monde !

Myel
    Participant

Salut Maxence

Elle est nickel, tu as une référence ou lieu ou acheté pour faire l autocollant sous la selle?

merci

Qwertz
    Participant

Like the licence plate and its position. Unfortunately here in Germany you would not drive too long with that, the next police car would take take the bike out of the game…

Maxence
    Maxence
    Participant

Salut Morpal, pour le support de plaque je l’ai trouvé sur Aliexpress, très bonne qualité et finition, pour le moment rien a dire. Éclairage led blanc fournis. Pour une 20aine d’euros seulement 👍🏼

Les clignos tu peux les trouver un peu partout (eBay, Amazon, Ali..) entre 2 et 8€ selon le site. 

Maxence
    Maxence
    Participant

@Myel : Il n’existe pas d’autocollant 701 pour le passage de roue malheureusement ! Il faut le créer. Je l’ai fais à partir de feuille A4 adhésive jaune fluo. C’est un peu galère ! Pas facile d’avoir un rendu parfait.

@qwertz : it’s not legal here in France too, but we only get a fine I guess if we get catch by the police… I think we now must have the same size of licence plate (210mm X 130mm) than you in Germany (?)

Qwertz
    Participant

It came into my mind after posting, guess due to the EU regulations there should be at least comparable regulations for the bike. Anyhow, they can fine you in D hard, as when the plate is not fully visible Police could handle it as a forgery of documents legalwise. By the way, the smallest available Plate for bikes with more than 125cc in D is 180mmx200mm (width x height).

Regards to France!

MorPal
    MorPal
    Participant

Salut Maxence, merci pour ta réponse, j’ai tout commandé, hâte de faire le montage. Ta plaque est de quelle dimension du coup ?

N y a t il pas une obligation légale à gauche ou à droite ?

Pour ma part pour continuer une peu la customisation, j’ai commandé une paire de jantes à rayon, et la ligne akra noire mat + les cligno en bout de guidon. Je devrais tout recevoir vers la fin du mois. Je vous fais un retour photo dès que le montage est terminé. Je vais également faire sauter le db killer, je te donnerai l’astuce @maxence , je crois que c’est un peu la galère !

Bonne soirée tout le monde !

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 27 total)

You must be logged in to reply to this topic.