“Low fuel level”

Viewing 2 posts - 16 through 17 (of 17 total)
  • Author
    Mithrandir
    Participant

Hi everyone, new 401 user here with just over 600km.

Same experiences as some of you mentioned:

Low fuel level message has popped up when having considerable fuel on tank, even when I have had a “130 km range” according the gauge. Every time I have refilled I have only been able to put 6 liter on it, so it correlates to the third of the tank AMv8 and Vanessa mentions…

Gauge meter absolutely not reliable, I go to the trip meter as well to track mileage. Hope they can improve the calibration on the first service, thanks for that tip 😉

Bike is 2021 and so far I have got around 26 km per liter, which I do not think is that bad considering is my first bike, I have not ride hard as motor is settling (nothing over 8000r) and I’m still getting used to it. Intended use is mostly work-home commuting.

Will share update after 1st service,

Pistone
    Participant

Ciao a tutti.. anche io pensavo di avere lo stesso problema.. ho letto molte cose prima di recarmi in concessionario che a quanto pare mi ha dato una informazione a mio parere giusta..

1. riempire fino al bordo del tappo (🤔 ero perplesso) sommergerdendo anche il foro  sulla piastra interna ad esso, magari tenendo la moto dritta (non sul cavalletto) poiché, per la forma del serbatoio, gran parte del carburante si trova nella parte alta essendo essa la parte più larga;

2. quando appare il messaggio di allerta di basso livello carburante esso non sta a significare che la moto è in riserva ma.. come dire.. solo un promemoria;

3. la moto entra in riserva di carburante quando l’ultima tacca inizia a lampeggiare;

4. i km residui sul display (come nelle automobili) è indicativa allo stile di guida avuto dal rifornimento

ora ho percorso 2500 km e devo dare ragione al concessionario

Viewing 2 posts - 16 through 17 (of 17 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.